Friday, February 10, 2012

Remembering my kids time. (:

Assalamualaikum. Hahah. Ni first post aku sehh. Aku harap korang enjoy bace *aku rase takde sape nak bace.haha. Mmmm, harini aku kat rumah KL aku. Sehari lepas aku sampai Malaysia from Japan. Mase sampai kat Malaysia, Kak sedare,Mama,Tok sedare yg dtg ambik. Lepas diorang ambik,aku pi rumah kak sedare aku. Then, for about a few hours later, aku dan sepupu aku had to fetch aku nye anak sedare. (anak sedare aku mengade macam sial). Time tu,sepupu aku drive. Aku tweet tweet gune ipad. Dengan kimaknye, anaksedare aku mengade nk maen. Aku tk bagi. Pastu die nanges nak nak nak. Then sepupu aku bagi tablet 10.1 die. Okay. Malamnye. Aku ckp la pasal mengade ngade anak sedare aku ni kat mama aku. Then aku tanye mama aku.'ma,dulu adek macammane? Mama aku jwab. 'dulu adek bagos. Selalu mintak kete mainan. Bile dh dpt. Lupe dunia. Maen jek dgn kete mainan adek. Takde pon susahkan orang.'

Then aku teringat la mase aku kecik dulu macammane. Hahah. Mmg gile dgn kete mainan. Malam,aku maen kete mainan. Esok nk pi sekola maid aku dtg. Aku ckp dkt maid tu jgn kemas kete mainan aku,aku nk sambong balik sekola nanti. Haha.

Tadika times,aku selalu gadoh dgn sepupu aku. Babi gile. Kalah plak tu. Pastu baik balik. Hahah. Mase aku umur 1-14. Bapak aku jrg balik. Tapi bile balik mesti aku kena hafal dictionary english. Duhhh,ingat lagi mase darjah tige. Aku kena diri tengah panas sbb takhafal satu page. Haha. Then mase darjah tige jugak, aku kena tido dlm jamban sbb takboleh azan. Ahh sial. Ouh. Mase darjah satu lagi best. Mak aku cikgu bm stpm. Die balik kol 2.30. Mase dajah satu,kelua kelas 11.50taksilap. Aku kena tunggu due jam kot nk tunggu mama aku ambik. Satu harini. Aku tkthn gile. So aku ambik keputusan dgn berjalan kaki sejauh 7km untuk balik rumah. Haha. Sampai kat parit raje (lebih kurang 5km dah lepas) ade pakcik panggil aku. Die tanye nak pi mane. Aku jwb nk balik. Pastu die anta naek moto. Balik,aku kena sebat.hahah.

SK times,aku sportsman beb. Sume sukan aku maen. Bola sepak.bola baling,bola tampar,sepak takraw,badminton,ragbi,olahraga. Ragbi sampai MSSJ. Olahraga sampai MSSJ(lompat pagar). Hahah. Ouh mase darjah satu mama aku hanta pi kelas swimming. Thats why mase aku form four dapat best swimmers kat rmc. Hahaha.

Tu jelah my kids time yang aku ingat, nanti kalau aku ingat lagi. Aku tambah. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment